SEO verandert.

Er zijn continue updates en algoritmewijzigingen in alle zoekmachines om de paar maanden. Dat maakt het meer een uitdaging om bij te houden, en eigenaren van kleine bedrijven en ondernemers kunnen daardoor snel opgeven.

Maar de uitdaging maakt de praktijk niet overbodig. Het gebruik van zoekmachines om producten en diensten te vinden is zeker niet gedaald. Zolang mensen zoekmachines blijven gebruiken, blijft het optimaliseren van een goede positie een slimme investering.

Als je aarzelt om 'bij te blijven' met de nieuwste SEO, zorg er dan op zijn minst voor dat je deze 6 tips gebruikt.

Improving User Experience and Website Performance with Progressive JPEGs
Success is largely a matter of holding on after others have let go.

1 - Optimaliseren voor mensen, niet voor zoekmachines.

Hoewel "SEO" staat voor Search Engine Optimization, is de optimalisatie die je doet meer voor mensen dan zoekmachines. De mensen zijn tenslotte je klanten.

Als je een goede positie binnen Google wilt, denk dan aan de menselijke ervaring in plaats van aan de zoekmachines. Focus op menselijke betrokkenheid, relevantie voor zoekers, wat het meest aantrekkelijk is voor de mensen, in plaats van het opvullen in zoekwoorden, alleen maar om een ​​beroep te doen op zoekmachines.

2 - Focussen op wat jou onderscheid.

Wat onderscheidt je van iemand anders die een product of dienst verkoopt? Wees duidelijk over wat je uniek maakt. Zorg ervoor dat je die inhoud op de website en in je SEO-strategie verwerkt. Wat jou uniek maakt is wat opvalt en de aandacht trekt wanneer iemand een zoekopdracht uitvoert.

3 - Gebruikerservaring.

Kijk altijd vanuit het perspectief van een bezoeker naar je eigen website.

Mensen besteden meer tijd aan websites die makkelijk te navigeren zijn, die van waarde zijn en waar alles up to date blijft. Meer tijd op de site verhoogt de kans op conversies (dat wil zeggen meer klanten / klanten).

Zolang er gebruikers zijn, zal de gebruikerservaring er ook altijd zijn. Zorg ervoor dat je site snel reageert en snel wordt geladen, zodat een goede gebruikerservaring ontstaat.

4 - Sitestructuur.

Zoekmachines zijn slimmer dan we denken dat ze zijn. Welke truc je ook denkt om Google te manipuleren, Google kent het.

Vermijd black hat SEO. Vaker wel dan niet, wordt je website bestraft door zoekmachines.

Waarde creëren en verkeer stimuleren door hard te werken, is lonend en effectief.

Plaats jezelf of je klant niet in een onnodige situatie of loop geen risico gestraft te worden voor kleine ranglijsten.

5 - Regels.

Schoon en georganiseerd te werk gaan helpt je, vooral in zoekmachines. Je kunt veel over een website weten door alleen naar de URL te kijken. Alle onnodige tekens, een combinatie van hoofdletters en kleine letters, parameters en onnodige categorieën en submappen zorgen allemaal voor een rommelige sitestructuur.

Zorg voor een gestructureerde site en schone URL's. Dit maakt het voor zoekmachines makkelijk om op je website te navigeren en uw pagina's te indexeren.

6 - Effectieve content.

"Content is koning!" Tien jaar geleden leefden marketeers en SEO-specialisten volgens deze mantra. En het is nog steeds waar vandaag. Geweldige content is gewoon geweldige SEO.

Inhoud is niet alleen tekst. Inhoud is video, afbeeldingen, dia's, white papers, pdf, etc.

Wanneer je een waardevol stuk content hebt, zorg ervoor dat het gedeeld en getagt word.