fbpx

Ook toe aan een nieuw project?

info@divium.nl

d. Divium

Hoorn 77,
2404 HH – Alphen Aan Den Rijn
+31 6 392 327 47

Naar boven

Divium

  /  Webdesign   /  6 redenen waarom jouw website klanten wegjaagt

Tegenwoordig staart zich iedereen zich blind op een telefoon. Social Media, Google, Youtube. U name it, they’re on it. Maar kan je het ze kwalijk nemen?

Internet en Smartphones hebben alles zoveel makkelijker gemaakt voor ons. Alles is zo toegankelijk geworden, dat je bijna geen moeite meer hoeft te doen voor iets. Wil je boodschappen bestellen? No problem, even naar de website van Albert Heijn. Wil je weten hoelaat je bus gaat? 9292.

Alles is gewoon online te vinden. En dat is de reden waarom je een website hebt. Juist omdat je op het internet gevonden wil worden.Door al die duizenden klanten die je nu misloopt.
Want als je bedrijf niet te vinden is, komen ze niet. 

Maar alleen omdat je bedrijf een website heeft, betekent het niet dat het gelijk een succes is? Het kost je bezoeker slechts 0.05 seconden om een mening te vormen over je website. Een gemiddelde bezoeker brengt 5.94 seconden door op je homepage. Heb je het gevoel dat je bezoekers veel minder tijd op je website zitten?

Hieronder zijn 6 redenen waarom jouw website klanten wegjaagt.

1 – Nieuwsbrief

De nieuwsbrief. Dat irritante pop-up scherm dat soms op je scherm te voor schijn komt. Iedereen kent het denk ik wel.
Je klanten begrijpen echt wel dat je een nieuwsbrief of coupon hebt die je graag wilt promoten.
Maar wanneer ze dit elke keer te zien krijgen, krijgen ze er gewoon een hekel aan. En je wilt niet dat je klanten je website gaan haten.
Werk daarom met in plaats van pop-ups met aanmeldingskolommen waar je klanten hun emails kunnen invoeren om de nieuwsbrief te zien.
Zo geef je ze tenminste zelf de vrijheid om te kiezen of ze dit willen zien of niet.

 

2 – Broken Urls

Als iemand op je website is, en meer te weten probeert te komen over je bedrijf of diensten gaan ze meestal naar je over ons pagina.
Logisch toch? Maar wat als die link ze nergens naar toe brengt? Wat als ze 20 keer op die link klikken, en ze blijven op dezelfde pagina? Hoe irritant is dat voor je bezoekers. 

Kijk daarom altijd even voor de zekerheid of je links wel kloppen en of je niet bent vergeten een pagina aan je website toe te voegen. Dit bespaart je klanten een hoop frustratie.

3 – Duidelijkheid

Je verkoopt producten op je website. Maar je klant kan je prijzen nergens vinden nadat ze al je pagina’s bezocht hebben.
Wil je ze nou echt zo graag wegjagen? Het is jou taak om ervoor te zorgen dat alles duidelijk en overzichtelijk is voor je klant. Jij wilt namelijk dat ze iets kopen.
Zodra ze iets niet kunnen vinden of als het teveel gedoe is, gaan ze gelijk van je website en naar een concurrent waar ze het wel makkelijk kunnen vinden.

 

4 – Lettertype & Letter grootte.

Dit lijkt misschien geen groot probleem (Há, snap je hem?), maar geloof me. Als je eens wist hoeveel mensen een website verlaten door dit. Je teksten kunnen moeilijk leesbaar worden waardoor ze gelijk de neiging hebben om verder te zoeken. Zorg er daarom altijd voor dat de teksten die jij op je website hebt overzichtelijk zijn en makkelijk te lezen zijn.

5 – RECENSIES.

Als je op zoek bent naar iets om te eten in een stad waar je nog nooit bent geweest, bekijk je denk ik altijd eerst even de reviews van een aantal restaurants. Recensies zijn een simpele manier om te kijken of je een goede ervaring met dat restaurant zult hebben op basis van je medemens.

Als je bedrijf geen recensies op Google heeft terwijl je concurrenten veel vijf sterren recensies hebben, zullen ze eerder de website van je concurrent bezoeken. Zorg er daarom altijd voor dat klanten een goede recensie achterlaten op je website. Dit kan je namelijk weer nieuwe klanten opleveren, en je huidige bezoekers overtuigen.

 

6 – VIDEOS.

Als je een video op je website wilt hebben, zorg er dan alsjeblieft voor dat je een afspeelknop erbij zet.
Klanten vinden het namelijk vreselijk wanneer jij video’s op je website hebt die automatisch afgespeeld worden. Vooral als ze geluid hebben.
Geef ze de optie om zelf te bepalen of ze je video willen zien of niet.

 

And there you have it. 6 dingen die je klanten zouden kunnen wegjagen van je website.
Heb jij het gevoel dat je website ook je klanten wegjaagt?
Heb je een strategie of oplossing hiervoor?
Nee? Stuur ons dan een bericht, en wij helpen je graag.