fbpx

Ook toe aan een nieuw project?

info@divium.nl

d. Divium

Hoorn 77,
2404 HH – Alphen Aan Den Rijn
+31 6 392 327 47

Naar boven

Divium

  /  Webdesign   /  6 SEO tips om hoger te komen in Google

Je kent het wel. Je hebt een prachtige website laten maken, en deze opgevuld met je beste teksten en foto’s.
Toch kom je maar niet hoger in Google. Herkenbaar? Je bent niet de enige.

Om tevoorschijn te komen in de eerste pagina’s van google, moet je namelijk nog nét even wat meer gaan doen.
Hieronder heb ik een aantal tips neergezet die misschien handig voor jou zijn.

1 – OPTIMALISEER VOOR MENSEN, NIET VOOR GOOGLE.

Hoewel “SEO” staat voor Search Enige Optimization (Ja, een hele mond vol) is de optimalisatie die je doet eigenlijk meer voor je bezoekers dan voor Google.
Als je een goede positie binnen Google wilt, moet je namelijk aan de mensenlijke ervaring denken in plaats die van de zoekmachines.
Focus op het menselijke aspect, wat echt waardevol is voor bezoekers, wat trekt ze aan, in plaats van het opvullen in zoekwoorden, alleen maar om een ​​beroep te doen op zoekmachines.

2 – FOCUSSEN OP WAT JOU ONDERSCHEID.

Wat onderscheidt je van iemand anders die een product of dienst verkoopt? Wees duidelijk over wat je uniek maakt. Zorg ervoor dat je die inhoud op de website en in je SEO-strategie gebruikt. Wat jou uniek maakt is wat mensen onthouden en de aandacht trekt wanneer iemand zoekt op Google.

3 – GEBRUIKERSERVARING.

Kijk altijd naar hoe een bezoeker naar je eigen website kijkt.

Mensen zijn namelijk langer op een website die makkelijk te navigeren is, die van waarde zijn en waar alles up to date blijft .
Meer tijd op de site verhoogt de kans op conversies (Again dure woorden. Het betekent gewoon eigenlijk, hoe langer ze op je website blijven, des te hoger de kans dat ze een klant worden bij je).

Zolang er gebruikers zijn, zal de gebruikerservaring er ook altijd zijn. Zorg ervoor dat je site snel reageert en snel wordt geladen, zodat je een goede
gebruikerservaring hebt.

4 – SITESTRUCTUUR.

Google is niet dom. En zoekmachines. Ze zijn slimmer dan we denken dat ze zijn. Welke truc je ook denkt om Google te manipuleren, Google knows it.
Vermijd daarom black hat SEO. 9 van de 10 keer, wordt je website bestraft door zoekmachines.

Probeer een toegevoerde waarde te creëren en verkeer naar je website te stimuleren door hard te werken, dat is waar je je op moet focussen.
Plaats jezelf of je klant niet in een domme situatie of loop geen risico om bestraft te worden voor een hogere positie.

5 – REGELS.

Werk met een plan, op termijn helpt dit je, vooral in zoekmachines. Je kunt veel over een website te weten komen door alleen naar de URL te kijken (dat dingetje dat je in je browser ziet). Alle onnodige tekens, een combinatie van hoofdletters en kleine letters, categorieën die je eigenlijk helemaal niet nodig hebt en submappen zorgen allemaal voor een rommelige sitestructuur.

Zorg voor een gestructureerde website en URL’s. Dit maakt het voor Google zoveel makkelijker om op je website te navigeren en je pagina’s te indexeren.

6 – EFFECTIEVE CONTENT.

Last but not least. “Content is koning!”
Tien jaar geleden leefden marketeers en SEO-Gurus volgens dit. En het is nog steeds waar tot de dag van vandaag.
Goede content is gewoon geweldige SEO. Je hebt gewoon goede inhoud nodig.

Inhoud is niet alleen tekst. Inhoud is video, afbeeldingen en alle media eromheen.

Wanneer je een waardevol stuk content hebt, zorg ervoor dat iedereen die je kent het deelt en getagt word.
Namelijk hoe meer mensen het bekijken lezen, hoe beter het is voor je SEO.