fbpx

Ook toe aan een nieuw project?

info@divium.nl

d. Divium

Hoorn 77,
2404 HH – Alphen Aan Den Rijn
+31 6 392 327 47

Naar boven

Divium

  /  Graphic Design   /  Hoe belangrijk is een logo voor je bedrijf

Je hebt nog altijd mensen die denken dat een logo helemaal niet belangrijk is, of dat het niks oplevert voor je bedrijf. Wrong. Een logo is namelijk onwijs belangrijk voor jouw bedrijf als je een klant op een goede manier wilt aanspreken.

Stel je voor, een klant zoekt naar een bepaalde dienst. Doormiddel van je logo zal die makkelijker kunnen herkennen welke diensten je aanbied toch?

Weet je nog niet wat de voordelen zijn van een goed logo? No problem. Binnen no time weet je precies waarom een goed logo de centen waard is.

 

1 – Eerste indrukken zijn alles

Logo’s zijn eigenlijk het gezicht van je bedrijf. Iedereen herkent je bedrijf erdoor. Ken je dat gezegde “Je krijgt maar één kans om een eerste indruk te maken”? Dat dus. Wil je dat jouw logo in lelijke koeienletters of in platte tekst getoond worden aan je klanten in plaats van een onwijs mooi ontwerp? Wil je dat dit het eerste is wat je klanten zien? Ik denk het niet hé. Je wilt dat je klanten vanaf het begin “wauw” zeggen tegen je logo. Een logo is namelijk een goede manier om indruk te maken op je klanten. Ik bedoel, ze hebben nog altijd tijd genoeg om je later te leren kennen. Maar ze moeten wel eerst voor jou kiezen.

 

2 – Logo’s laten je professioneel overkomen

Elk professioneel bedrijf heeft eigenlijk wel een logo.  Hoe cliché het ook klinkt, en hoewel ze maar een klein onderdeel van je dagelijkse marketing, ze zijn nog steeds zo belangrijk voor je succes. Je klanten hebben een bepaalde verwachting als ze voor jou kiezen. Ze gaan ervan uit dat je professioneel en betrouwbaar bent met een logo die dat ook echt uitstraalt. Door het hebben van een professioneel logo onderscheid je je automatisch van je concurrenten die misschien niet de tijd hebben genomen voor een goed logo.

 

3 – door een logo herkennen je klanten je

Een logo is een groot onderdeel van je merk. Zelfs als een oude klant van je je bedrijfsnaam niet meer herinnert, is de kans groot dat ze je logo wel zullen herkennen wanneer ze hem zien. Als jij je logo net vaak genoeg promoot en hij je logo nét vaak genoeg blijft zien, zal die als een herinnering achterblijven in hun hoofd. Een logo helpt je klanten en bezoekers namelijk je merk sneller te herkennen.

 

4 – Je brengt je boodschap over

Geloof het of niet, logo’s kunnen veel zeggen over je bedrijf en waar het voor staat. Grote bedrijven zoals Wal-Mart en eBay hebben jarenlang hun logo laten redesignen.Ja, jarenlang. Zij begrijpen dat een goed logo veel over je bedrijf kan zeggen.
Als je een logo gebruikt waar goed over nagedacht is, brengt dit je boodschap zoveel makkelijker over.

Je ziet dus wel echt dat je niet zonder logo kan als bedrijfszijnde.
Wij hebben al veel bedrijven blij kunnen maken met een nieuw logo.

Dus ben jij ook toe aan een redesign? Of heb je nog vragen?
Neem gerust contact met ons op en wie weet kunnen we jou blij maken met een nieuw logo.