fbpx

Ook toe aan een nieuw project?

info@divium.nl

d. Divium

Hoorn 77,
2404 HH – Alphen Aan Den Rijn
+31 6 392 327 47

Naar boven

Divium

  /  Webdesign   /  Webdesign on a budget: wat zijn sommige must-haves voor een website?

Een goede website is belangrijk. Elke ondernemer weet dat ondertussen denk ik wel.
Hoewel sommige zullen zeggen dat het slechts een bonus is voor je bedrijf (Really?), is het eerder noodzaak als je alles makkelijker wilt maken voor jezelf.

Ik bedoel, als je een onderneming hebt en diensten aanbiedt aan je klanten wil je dat toch op een gemakkelijke manier kunnen doen zonder dat je er de hele tijd mee bezig hoeft te zijn? Een website dus.

Er zijn verschillende soorten websites. Je hebt simpele websites, one pagers, landing pages, websites op maat etc.
Iedereen wilt wel een website op maat, helemaal aangepast naar je wensen. Maar soms kan dit een dure grap zijn. En geloof me, webdesign bureaus begrijpen echt wel dat je soms op een budget werkt. Dus als je weet wat je echt allemaal nodig hebt, kun je rustig met hen in overleg en het meeste uit je website halen zonder dat duur word.

1 – Design

We beginnen met het Design. Je hebt maar 7 seconden om de aandacht van je bezoekers te trekken.
Dus het is belangrijk om gelijk een goede indruk te maken. Bij de eerste keer op je website, kijken ze namelijk niet alleen rond of ze alles makkelijk kunnen vinden. Nope. Ze nemen alles op. Je branding, heb jij klanten reviews op je website, klopt alles naar hun gevoel etc.

Het is belangrijk dat je homepage goed en professioneel is ontworpen. En dat je alle belangrijke informatie hier plaatst. Zorg er ook voor dat je webdesigner bekend is met je merkwaarden zodat je deze ook echt laat terug komen in je website. Je klanten herkennen je namelijk aan je branding.

2 – Navigatie

Je website moet overzichtelijk en gemakkelijk te navigeren zijn. Geloof me, er is niets irritanter voor je klanten dan een website die rommelig is en waar je uren moet zoeken naar iets. Een navigatiemenu is bedoeld om je klanten naar andere pagina’s te leiden waar ze meer te weten kunnen komen over jou en je bedrijf, en misschien zelfs je product kopen. Het is niet de plek voor aparte menutitels of pogingen om indruk te maken op je bezoekers met onzin.
Korte, eenvoudige, beschrijvende navigatietitels moeten je goal zijn. Zo maak je alles veel makkelijker voor je bezoekers.

3 – Call to Action

Is het niet het belangrijkste dat wanneer je klanten je website eindelijk bezoeken, je ze ergens naartoe brengt waar ze bijvoorbeeld je product verkopen?

Als dat zo is, zul je moeten nadenken over een goede call to action. Bijvoorbeeld als je wilt dat ze zich aanmelden voor je nieuwsbrief, zorg er dan voor dat je een duidelijke call to action hierover hebt die vraagt om een naam en email adres. Natuurlijk. Je hebt wel een lokkertje nodig, zoals schrijf je in en ontvang 15% korting.

Of als je wilt dat ze contact met je opnemen, neem dan een duidelijke call-to-action op over hoe ze contact met je moeten opnemen. Geloof me, dit is een makkelijke manier om meer klanten naar je website te trekken zonder dat het een dure grap hoeft te worden.

4 – Contact

Laat je klanten zich niet helemaal suf zoeken om contact met je op te nemen. Ik bedoel, je wilt toch dat ze contact met je opnemen?
Maak het dan makkelijk voor ze. Laat je contact gegevens in je footer achter, of maak een aparte contact pagina waar ze je adresgegevens kunnen vinden
of door middel van een formulier contact met je kunnen opnemen.

Open en gemakkelijk te benaderen zijn is belangrijk voor een goed bedrijf, dus zorg ervoor dat je alle verschillende manieren noemt om contact met je op te nemen, inclusief telefoonnummers, e-mailadressen en social media.

Er zijn nog veel meer manieren waarop je een uitstekende website voor je bedrijf kunt maken terwijl je binnen een bepaald budget blijft. Als je geld beperkt is, denk dan goed na over wat je echt in je website wilt hebben